کیت تشخیص سریع آنتی ژن(CDV)

[rank_math_breadcrumb]

کیت تشخیص سریع آنتی ژن(CDV)

مدت زمان تشخیص:5تا 10 دقیقه
نمونه: ترشحات بینی ،بزاق،چشمی و مقعدی
دمای نگهداری: 30-2 درجه ی سانتی گراد
حساسیت:97.3%
اختصاصیت: 100%
کد کاتالوگ: for 10T/K: ABH-lC02-CDV

ویروس دیستمپر سگ سانان (Canine Distemper Virus – CDV) از خانواده پارامیکسوویریده، عامل بیماری مسری میان سگ سانان می‌باشد. این ویروس در اثر تماس مستقیم و نزدیک از سگی به سگ دیگر انتقال پیدا کرده و پس‌از انتقال، دستگاه تنفسی، گوارشی و سیستم عصبی را درگیر میکند.

این بیماری بعد از هاری دومین بیماری کشنده ویروسی در سگ‌ها است. تشخیص قطعی دیستمپر در سگ‌ها تا وقتی كه علایم معمول این بیماری (مثل ترشحات چشم یا ذات الریه) دیده نشوند معمولا سخت است. امروزه تست تشخیص سریع این ویروس به دلیل مزایایی مانند استفاده آسان، حساسیت کافی، زمان کوتاه جواب دهی و کم هزینه بودن نسبت به سایر روش‌های تشخیصی دیگر برتری پیدا کرده است.

کیت تشخیص سریع آنتی ژن ویروس دیستمپر – CDV بر اساس تکنیک ایمونوکروماتوگرافی بوده که میتواند این ویروس را در نمونه های ترشحات چشمی، ترشحات از مجاری بینی و دهان، ترشحات مقعدی، سرم و پلاسما سگ، با دقت و حساسیت بالا در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه شناسایی نماید.

روش انجام تست:

1- جمع آوری نمونه: نمونه گیری با استفاده از سواب پنبه ای از ترشحات چشمی، بینی یا مقعدی سگ ، انجام می‌شود. مقدار نمونه باید به حدی باشد که سواب مرطوب شود.

2-آماده سازی نمونه: بعد از نمونه‌گیری، سواب نمونه را در تیوپ حاوی بافر فرو برده، 8 تا 10 بار به انتهای تیوپ فشار دهید و بچرخانید (این کار را حداقل 15 ثانیه انجام دهید). سپس سر سواب‌ را به دیواره‌های ویال فشار داده تا همه‌ی مایع خارج شود. نمونه برای انجام تست آماده است.

3- کاست تست و بافر استخراج را در دمای اتاق به مدت 15تا 30 دقیقه قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

4- فویل آلومینیومی کاست تست را باز کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید. کد شناسایی نمونه را روی کاست بنویسید.

5- 3 قطره از نمونه آماده شده را با قطره چکان یکبار مصرف به محل مشخص شده برای نمونه‌گذاری (چاهک نمونه) روی کاست اضافه کنید و در دمای10 تا 25 درجه سانتیگراد به مدت 5 تا 10 دقیقه انکوبه نمایید.

6- نتایج را پس از سپری شدن زمان انکوباسیون، مشاهده کنید. نتیجه دریافت شده پس از 15 دقیقه نامعتبر است.

تفسیر نتایج:

مثبت: تشکیل دو باند رنگی قرمز یا صورتی در محل مشخص شده خط تست (T)و خط کنترل (C) نشان دهنده وجود آنتی‌ژن ویروس دیستمپر در نمونه می‌باشد.

منفی: تشکیل یک باند رنگی قرمز یا صورتی در خط کنترل (C)و عدم تشکیل باند در خط تست (T)نشان دهنده عدم وجود آنتی‌ژن ویروس دیستمپر در نمونه می‌باشد.

نامعتبر: عدم تشکیل خط رنگی در خط کنترل (C) نشان دهنده عدم صحت عملکرد کیت می‌باشد و نمونه باید دوباره با کاست جدید تست گردد.

جهت مشاهده فیلم آموزشی استفاده از رپید تست های حیوانات خانگی کوچک (سگ و گربه) لینک زیر را کلیک نمایید :

https://aparat.com/v/koY6f

در شبکه های اجتماعی همراه ما باشید

نیاز به وقت ملاقات نیست

کارشناسان آروین زیست سلامت به صورت رایگان به شما مشاوره میدهند.