کیت تشخیص سریع آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا

[rank_math_breadcrumb]

کیت تشخیص سریع آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا

زمان تست: در مدت 10 دقیقه
نمونه: خون،سرم و پلاسما
دمای نگهداری: 30-2 C 36-86F
حساسیت:97.2%
اختصاصیت: 88.9%
کد کاتالوگ تک تستی:for 1T/K: ABH-lC14- NTLAb
کد کاتالوگ ده تستی:for 10T/K: ABH-lC07-NTLAb

بیماری سندرم شدید تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) در اثر کرونا ویروس 2019 (COVID-19) ایجاد می‌شود.

این بیماری اولین بار در ووهان چین در اواخر سال 2019 گزارش شد SARS-CoV-2 در انسان به راحتی از طریق آئروسل یا قطره تنفسی منتقل می‌شود. SARS-CoV-2 دارای چندین پروتئین ساختاری از جمله اسپایک(S)، پوسته(E)، غشا (M)و نوکلئوکپسید (N) می‌باشد. پروتئین S دارای یک حوزه اتصال دهنده به گیرنده (RBD) است که مسئول شناسایی گیرنده سطح سلول به نام آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2) می‌باشد.

مشخص شده است که RBD پروتئین S ویروس کرونا به شدت تمایل به اتصال به گیرنده ACE2 انسان داشته که منجر به اندوسیتوز در سلولهای میزبان در عمق ریه و همانندسازی ویروسی می‌شود.

انتقال از طریق هوا و همچنین این واقعیت که انسان از قبل مصونیت این ویروس را ندارد، باعث شد که SARS-CoV-2 به سرعت در جمعیت انسان گسترش یابد و باعث شیوع بیماری و همه گیری شود. عفونت ویروس کرونا به طور معمول منجر به تولید آنتی بادی خنثی کننده (Neutralizing Antibody) در فرد بیمار می‌شود.

ایجاد آنتی بادی خنثی کننده که بر علیه RBD در گیرنده پروتئین S ویروس کرونا است؛ می‌تواند از اتصال پروتئین S به ACE2 جلوگیری کند که در نهایت از تماس ویروس با سلول میزبان و ایجاد عفونت جلوگیری نماید. بنابراین می‌توان از تشخیص آنتی بادی‌های خنثی کننده برای ارزیابی اثر بالینی واکسن و یا ایمنی پس از ابتلا استفاده کرد. چنین اطلاعاتی برای تعیین میزان مرگ و میر و سیاست گذاری در مورد مقیاس و مدت قرنطینه ضروری است. همچنین این بررسی‌ها برای تعیین اهداكنندگان دارای تیتر بالای آنتی بادی خنثی كننده برای پلاسما تراپی و تعیین ایمن شدن بر علیه SARS-CoV-2 لازم است.

امروزه تست تشخیص سریع به علت راحت و حساس بودن و همچنین جوابدهی در زمان کوتاه و هزینه کم آن نسبت به روش‌های دیگر، مورد توجه بازار تشخیص قرار گرفته است. کیت تشخیص سریع آنتی بادی خنثی کننده کرونا ویروس برای تشخیص سریع آنتی بادی خنثی کننده (Neutralizing Antibody) در نمونه های سرم یا خون در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه طراحی شده است.

در شبکه های اجتماعی همراه ما باشید

نیاز به وقت ملاقات نیست

کارشناسان آروین زیست سلامت به صورت رایگان به شما مشاوره میدهند.